dimecres, 30 de gener del 2013

ANEM... al cinema a veure Django


En molts cinemes el dimecres és el dia de l'espectador i crec que una bona manera d'aprofitar-ho és anar a veure "Django desencadenado". He de confessar que aquesta ha sigut la meva primera pel·lícula de Quentin Tarantino, però després de veure-la m'han entrat ganes de descobrir tota la seva filmografia. Fins ara, el que m'havia tirat enrere a l'hora de mirar un film d'aquest director és la mania que té de fer pel·lícules violentes perquè no sóc gaire amiga de les escenes de "sang i fetge"; però ara que m'he estrenat, haig de reconèixer que presenta la violència i la sang d'una forma tan exagerada que resulta curiós de veure.




Com ja he dit, "Django" ha sigut la meva primera pel·lícula de Tarantino, per tant no us puc dir si segueix la línia de les seves pel·lícules anteriors o si ha innovat. El que si que us puc dir és que té unes localitzacions espectaculars i una fotografia espléndida que des del meu punt de vista es mereix al 100% la nominació als Òscars que té. Un dels altres motius pels quals aquesta pel·lícula és molt recomanable és pel guió, m'ha agradat molt la història però sobretot l'ús de l'humor que fa el director. No és l'humor "tonto" o fàcil típic de comèdia, és un humor que no sabria descriure, entre intel·ligent, irònic i sutil.




En definitiva, tan si sou seguidors de Quentin Tarantino, com si no heu vist mai cap de les seves pel·lícules, "Django" es mereix una visita al cinema. I aquesta afirmació no és només cosa meva, està avalada per 5 nominacions als Òscar: Millor pel·lícula, Millor guió original, Millor fotografia, Millor muntatge de so i Millor actor secundari per Christoph Waltz; i 5 nominacions als Globus d'Or: Millor pel·lícula de drama, Millor director, Millor guió original i Millor actor de repartiment per Leonardo Di Caprio i Christoph Waltz; dels que es va emportar 2 guardons: el Millor guió original i el Millor actor secundari per Christoph Waltz.


Any: 2013
Durada: 165 min.
Gènere: Western. Acció. Drama
Director: Quentin Tarantino
Repartiment: Jamie Foxx, Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio, Kerry Washington, Samuel L. Jackson
Productora: Sony Entertainment 

Text: Vanesa Hereu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada