dissabte, 20 de juliol del 2013

ANEM... a l'exposició "Mites del cinema del segle XX"


Ahir quan vaig sortir de treballar vaig decidir anar a fer una volta a l'Illa Diagonal. No és que tingués pensat gastar-me el sou en roba, però aprofitant les rebaixes, si trobava alguna cosa maca per estrenar aquest estiu no li diria que no! Al final, vaig sortir del centre comercial sense gastar ni un euro, però no amb les mans buides. I és que vaig entrar buscant un vestit i vaig sortir amb un post!
Just a l'entrada (accedint des de l'Av. Diagonal pel passadís que hi ha entre la botiga Macson i la Panamá Jack) vaig trobar una exposició més que curiosa. Davant meu hi havia, col·locats en expositors, ni més ni menys que una trentena d'objectes (alguns originals, altres reproduccions) trets d'algunes de les pel·lícules més destacables del s.XX com per exemple “Titanic”, “El planeta de los Simios”, “Rocky” o “Pesadilla en Elm Street”.



El primer que em va venir al cap va ser un “¡¡Uau!!”, i l'expressió es va accentuar quan vaig descobrir que aquestes peces pertanyien a una col·lecció particular. En realitat, són només una petita (petitíssima) selecció de les més de 1800 peces relacionades amb el món del cinema, ja sigui perquè han aparegut a pel·lícules o perquè han pertanyut a estrelles del sector, que la Maite Minguez Ricart poseeix. La Maite, és una catalana apassionada del cinema que durant molts anys ha viatjat aquí i allà (principalment als Estats Units) per buscar i trobar aquestes peces que avui formen part de la que es considera la major col·lecció a nivell mundial. I no és una exageració!



Investigant un xic he descobert que entre les seves pertinences s'hi inclouen objectes tan curiosos con un bitllet de 100$ del "National Bank of Gotham" utilitzat a la pel·lícula "Batman Forever", un guió original de la pel·lícula "Scream" firmat per el seu director (Wes Craven), una de les làmpades que el Rick's Café de "Casablanca" tenia sobre les seves taules, un rellotge de butxaca que la Lauren Bacall va regalar al seu marit Humphrey Bogart o més de 600 documents personals d'actors, productors i directors destacats de la història del cinema. Podeu conèixer i descobrir una mica més aquesta magnífica col·lecció a la web: www.coleccionmaiteminguez.com.

A la seva pàgina web, Mínguez també ens descobreix que l'origen de tot va ser el descobriment d'un txec signat, ni més ni menys, que per la Marilyn Monroe! A partir d'aquí, va centrar els seus esforços en documentar-se i recopilar tota la informació possible sobre cadascuna de les etapes d'aquesta icona del cinema, des de la seva vida com Norma Jean  fins a la seva conversió a Marilyn Monroe. Per això no és d'extranyar que a la seva col·lecció s'hi trobin més de 50 fotografies extretes d'àlbums familiars de l'actriu, alguns vestits que la Marilyn va lluïr en pel·lícules com "La tentación vive arriba" o "Los caballeros las prefieren rubias", així com altres documents, vestimentes i objectes personales de la "temptació rossa".



Ara ve la mala notícia... Aquesta exposició es pot visitar només fins el 20 de juliol, és a dir, demà. Em sap greu avisar amb tan poc marge de temps, però com ja he comentat al començament del blog, me la vaig trobar de casualitat. Així que, els que aquest cap de setmana estigueu a Barcelona podeu destinar una estoneta del dissabte a decobrir algunes joies del cinema; els que no... podeu calmar la vostra curiositat visitant la galeria d'imatges que he penjat al nostre perfil de Facebook.



Text i fotografía: Vanesa Hereu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada